Czytania Liturgiczne Galerie zdjęć Panorama Kościoła Parafialnego Multimedia (YouTube)

30-820 Kraków, al. Dygasińskiego 44A
tel. (12) 6502701 lub 517149661
fax. (12) 6502719
e-mail: kancelaria@parafiaprokocim.pl
KONTO: PEKAO S.A. II O. w Krakowie nr:
59 1240 1444 1111 0000 0937 1747

WYJAZD OAZY I SŁUŻBY LITURGICZNEJ DO ZAKOPANEGO

W dniach 17-19 listopada odbył się wyjazd służby liturgicznej i wspólnoty oazowej z naszej parafii pod opieką diakona Dariusza do Zakopanego. W piątek o godzinie 17:00 wyruszyliśmy busem z parkingu parafialnego na podbój stolicy Tatr. Po dotarciu na miejsce, zachwyceni pokrywającym wszystko puszystym śniegiem, udaliśmy się do przytulnego domku, w którym nocowaliśmy. Gospodyni podała nam ciepłą obiadokolację, a później mieliśmy czas na ulokowanie się w pokojach. Resztę wieczoru spędziliśmy na wspólnym śpiewaniu piosenek przy akompaniamencie gitary. Śpiewaliśmy chyba wszystkie możliwe utwory: od pieśni religijnych, po biesiadne i patriotyczne z racji rocznicy odzyskania niepodległości, którą świętowaliśmy zaledwie kilka dni wcześniej.
Nazajutrz, pokrzepieni śniadaniem, wyruszyliśmy na zwiedzanie Zakopanego. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach wybudowane w podzięce za ocalenie życia Jana Pawła II po zamachu z 1981 roku. Po krótkiej modlitwie ojciec pallotyn przybliżył nam historię powstania kościoła. Wspaniałe jest to, że w 100. rocznicę objawień fatimskich mieliśmy możliwość modlitwy różańcowej w „polskiej Fatimie”, bo tak nazywają to miejsce Górale.
Następnie udaliśmy się na Krupówki, po drodze wstępując na Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Spoczywają na nim ludzie wybitni: artyści, pisarze i ci, którzy kreowali rzeczywistość Zakopanego. Znajdują się tu groby m.in.: Kazimierza Przerwy – Tetmajera, Tytusa Chałubińskiego, Kornela Makuszyńskiego, czy Stanisława Witkiewicza. Po krótkiej modlitwie za naszych bliskich zmarłych udaliśmy się na Krupówki, gdzie dostaliśmy czas wolny na zwiedzanie, zakup pysznych oscypków i pamiątek.
Następnym punktem naszej wycieczki była Gubałówka. Po wyjechaniu kolejką na szczyt mogliśmy podziwiać piękne widoki ośnieżonych gór i lasów. Znalazł się również czas na emocjonującą bitwę na śnieżki i próbę lepienia bałwana. Ostatnim punktem sobotniego wyjścia była Msza Święta w kościele Świętego Krzyża poprzedzona krótką adoracją z rozważaniem przypowieści o talentach. Po powrocie do domku i kolacji obejrzeliśmy film, który mimo pojawiających się problemów technicznych, każdego zachwycił i skłonił do przemyśleń.
W niedzielę, już spakowani, pojechaliśmy na Eucharystię do Księżówki – Domu Rekolekcyjnego Konferencji Episkopatu Polski. Mszy św. przewodniczył Prymas Polski arcybiskup Wojciech Polak, który wygłosił do zgromadzonych słowo Boże. W tym dniu wybraliśmy się również na Kalatówki, aby zobaczyć pustelnię świętego brata Alberta. Tam, podczas zwiedzania celi, w której święty brat Albert mieszkał po przyjazdach z Krakowa, siostra albertynka opowiedziała nam historię jego życia oraz przybliżyła proces namalowania najsłynniejszego obrazu Ecce Homo.
Ostatnim punktem programu był obiad ze słodkim poczęstunkiem w Księżówce, po którym zmęczeni, lecz w wesołych nastrojach, powróciliśmy do Krakowa. Wszyscy jesteśmy bardzo wdzięczni za dar wspólnego weekendu i mamy nadzieję, że nie był to ostatni wyjazd naszej wspólnoty. Liczymy, że na następny pojedzie nas dużo więcej.
Przy tej okazji serdecznie zapraszamy na spotkania naszej wspólnoty, które odbywają się w piątki o godzinie 19.00 w salkach pod plebanią. Przyjść na nie może każdy młody człowiek, który chce pogłębić swoją wiarę i umocnić się świadectwem innych oazowiczów.